Açıköğretim Ders Notları

Radyo ve Televizyon Stüdyoları Dersi 3. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Radyo ve Televizyon Stüdyoları Dersi 3. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Radyo Stüdyolarında Yapım Uygulamaları

1. Soru

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Cevap

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.


2. Soru

Bir yayın döneminin süresi ne kadardır?

Cevap

Bir yayın döneminin süresi 3 ay, yani 13 haftadır. Buna göre 4 dönem- den söz edilebilir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.


3. Soru

Sponsor kime denir?

Cevap

Sponsor programa maddi destek sağlayan firma, kurum veya kuruluşlardır.


4. Soru

Kayıt programlarının yapım sürecindeki aşamalar hangileridir?

Cevap

Kayıt programlarının yapım süreci; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşama olarak belirlenmektedir.


5. Soru

Kayıt programlardaki “yapım aşaması” nedir?

Cevap

Kayıt programlardaki “yapım aşaması”, yapım öncesinde temin edilen ses unsurları dışında, yapımda kullanılacak diğer seslerin de kayıt stüdyosunda oluşturulmasıdır.


6. Soru

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar nelerdir?

Cevap

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar: mikrofonlar, ses mikserleri, ses monitörleri (kulaklıklar ve hoparlörler), dijital ses istasyonları (bilgisayarlar) ve harici ses kartlarıdır.


7. Soru

WAV ve AIFF nedir?

Cevap

WAV ve AIFF ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmasız (kayıpsız) dijital ses formatlarıdır.


8. Soru

MP3 nedir?

Cevap

MP3 ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmalı (kayıplı) dijital ses formatıdır.


9. Soru

Kayıt yapımların diğer adı nedir?

Cevap

Kayıt yapımlara “paket programlar” da denilmektedir.


10. Soru

Canlı radyo yayınlarında planlanan içerik değişebilir mi?

Cevap

Günümüz canlı radyo yayınlarında planlanan içeriğin kimi zamanlarda değişebil- mesi durumu söz konusudur. Radyonun, özellikle canlı yayınlarda, televizyona göre daha hızlı içerik hazırlayabilmesi bunun bir nedenidir. Artık hemen tüm radyo istasyonlarında yayın bilgisayarı dışında bir de hızlı haber almak için İnternet amaçlı bir bilgisayar bulunmaktadır. Bu sayede, belirlenmemiş bir takım içeriklere yayın esnasında ulaşmak kolaylaşırken, önemli olayları hemen aktarma gibi bir imkâna da ulaşılır.


11. Soru

Canlı yayınlarda kaç tür hatadan söz edebiliriz?

Cevap

Canlı yayınlarda teknik hatalar ve sunum hataları olmak üzere iki tür hatadan söz etmek mümkündür. Teknik hatalar ses unsurlarının yanlış zamanlama ile yayına ulaştırılmasıdır. Sunum hataları ise sunucunun (spikerin) sunum metnini bozuk veya yanlış seslendirmesidir.


12. Soru

RDS nedir?

Cevap

RDS (Radio Data System, Radyo Veri Sistemi) ismi verilen ve radyo sinyalleri üzerinden sayısal bilgi aktarmaya yarayan bir donanımdır.


13. Soru

Günümüzdeki radyo otomasyon yazılımlarına radyo dışından ulaşılabilir mi?

Cevap

Günümüzde bu tür yazılımlarda, sistemin sunucusuna (server) radyo dışından bağlanarak müdahale imkânı söz konusudur. Gerekli görülmesi halinde, bu yazılımlar reklam departmanına ve müzik direktörüne özel bir sunucundan kontrol imkânı da sunabilmektedir.


14. Soru

Müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin nedeni nedir?

Cevap

Bir tür olarak müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin tek nedeni, günümüz insanın gerek televizyon gerekse diğer elektronik medya araçlarını genellikle eğlence amaçlı kullanmalarıdır.


15. Soru

Müzik programlarında sunucunun önemi nedir?

Cevap

Müzik programlarında müzik ana unsur olsa bile, sunucunun konuşmaları da oldukça önemlidir. Başarılı sunumların gerçekleştirilemediği müzik programları en sevilen şarkıları dinleyiciye ulaştırsa bile, dinleyici tarafından beğenilmeyecektir. Bunun için sunucunun sunumlarını düzgün lisan, başarılı vurgu ve tonlamalarla yapması, cümlelerinin anlaşılır ve kısa olması gerekmektedir.


16. Soru

Radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başlamasının nedenleri nelerdir?

Cevap

Özellikle televizyonun yaygınlaşması ve takiben internet ve sosyal medyanın etkisiyle, radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başladığı görülmektedir.


17. Soru

Özel radyolarda haber yayınlarının ciddi şekilde azalmasının nedenleri nelerdir?

Cevap

Bu durumun ortaya çıkmasında, radyonun eğlenceye yönelmesinin yanında ticari kaygıların yattığı da söylenebilir. Haber bültenlerinin hazırlanıp sunulması müzik programlarına kıyasla daha maliyetlidir. Bunun için kâr amaçlı radyo istasyonları bu maliyeti azaltmaya veya ortadan kaldırmaya çalışmışlardır.


18. Soru

Etkili bir radyo reklamı nasıl olmalıdır?

Cevap

Etkili bir radyo reklamı, radyonun hedef kitlesiyle ilgili olarak:

• Haber verecek,
• İlgi uyandıracak,
• Motive edecek,
• Belirlenen ve istenen davranışa yönlendirecek şekilde olmalıdır.


19. Soru

Radyodaki dramaların genellikle tiyatro oyuncuları tarafından seslendirilmesinin sebebi nedir?

Cevap

Bunun nedeni oyunda anlatılanların sadece ses vasıtasıyla dinleyiciye ulaştırılıyor olmasıdır. Bu yüzden kayıt altına alınacak sesin anlamı ve duyguyu tam yansıtıyor olması gerekmektedir ve bu da tiyatro eğitimi alan kişilerin, radyo metinlerini seslendiren sunuculara tercih edilmesine yol açmaktadır.


20. Soru

İnternetin radyo yayıncılığı üzerindeki etkisi ne olmuştur?

Cevap

Artık nostaljik bir görünüm kazanan radyo alıcılarının yerini ise ev ve işyerlerinde radyo dinlemeyi mümkün kılan internet radyoculuğu almıştır. Radyo yayınlarının internet üzerinden de dinlenebilir olması, radyo istasyonlarının yeniden dinlenme oranlarını arttırabildikleri bir mecra olmuştur. İnternette kendi sitelerinde yayınlarını sunan radyolar, böylelikle bir radyo alıcısına olan ihtiyacı da ortadan kaldırmıştır.


1. Soru

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Stüdyo kelimesinin anlamı nedir?

Cevap

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.

Atölye anlamına gelen “stüdyo” kelimesi, elektronik medya önce- sinde sanatçıların çalıştıkları mekânları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde ise stüdyo kelimesi çoğunlukla radyo televizyon ve diğer elektronik medyada üretim yapılan alanı tanımlamak için kullanılmaktadır.

2. Soru

Bir yayın döneminin süresi ne kadardır?

Bir yayın döneminin süresi ne kadardır?

Bir yayın döneminin süresi ne kadardır?

Bir yayın döneminin süresi ne kadardır?

Cevap

Bir yayın döneminin süresi 3 ay, yani 13 haftadır. Buna göre 4 dönem- den söz edilebilir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.

Bir yayın döneminin süresi 3 ay, yani 13 haftadır. Buna göre 4 dönem- den söz edilebilir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.

Bir yayın döneminin süresi 3 ay, yani 13 haftadır. Buna göre 4 dönem- den söz edilebilir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.

Bir yayın döneminin süresi 3 ay, yani 13 haftadır. Buna göre 4 dönem- den söz edilebilir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.

3. Soru

Sponsor kime denir?

Sponsor kime denir?

Sponsor kime denir?

Sponsor kime denir?

Cevap

Sponsor programa maddi destek sağlayan firma, kurum veya kuruluşlardır.

Sponsor programa maddi destek sağlayan firma, kurum veya kuruluşlardır.

Sponsor programa maddi destek sağlayan firma, kurum veya kuruluşlardır.

Sponsor programa maddi destek sağlayan firma, kurum veya kuruluşlardır.

4. Soru

Kayıt programlarının yapım sürecindeki aşamalar hangileridir?

Cevap

Kayıt programlarının yapım süreci; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşama olarak belirlenmektedir.

Kayıt programlarının yapım süreci; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşama olarak belirlenmektedir.

Kayıt programlarının yapım süreci; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşama olarak belirlenmektedir.

Kayıt programlarının yapım süreci; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşama olarak belirlenmektedir.

5. Soru

Kayıt programlardaki “yapım aşaması” nedir?

Kayıt programlardaki “yapım aşaması” nedir?

Kayıt programlardaki “yapım aşaması” nedir?

Kayıt programlardaki “yapım aşaması” nedir?

Cevap

Kayıt programlardaki “yapım aşaması”, yapım öncesinde temin edilen ses unsurları dışında, yapımda kullanılacak diğer seslerin de kayıt stüdyosunda oluşturulmasıdır.

Kayıt programlardaki “yapım aşaması”, yapım öncesinde temin edilen ses unsurları dışında, yapımda kullanılacak diğer seslerin de kayıt stüdyosunda oluşturulmasıdır.

Kayıt programlardaki “yapım aşaması”, yapım öncesinde temin edilen ses unsurları dışında, yapımda kullanılacak diğer seslerin de kayıt stüdyosunda oluşturulmasıdır.

Kayıt programlardaki “yapım aşaması”, yapım öncesinde temin edilen ses unsurları dışında, yapımda kullanılacak diğer seslerin de kayıt stüdyosunda oluşturulmasıdır.

6. Soru

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar nelerdir?

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar nelerdir?

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar nelerdir?

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar nelerdir?

Cevap

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar: mikrofonlar, ses mikserleri, ses monitörleri (kulaklıklar ve hoparlörler), dijital ses istasyonları (bilgisayarlar) ve harici ses kartlarıdır.

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar: mikrofonlar, ses mikserleri, ses monitörleri (kulaklıklar ve hoparlörler), dijital ses istasyonları (bilgisayarlar) ve harici ses kartlarıdır.

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar: mikrofonlar, ses mikserleri, ses monitörleri (kulaklıklar ve hoparlörler), dijital ses istasyonları (bilgisayarlar) ve harici ses kartlarıdır.

Radyolarda kayıt stüdyoları için gerekli olan başlıca donanımlar: mikrofonlar, ses mikserleri, ses monitörleri (kulaklıklar ve hoparlörler), dijital ses istasyonları (bilgisayarlar) ve harici ses kartlarıdır.

7. Soru

WAV ve AIFF nedir?

WAV ve AIFF nedir?

WAV ve AIFF nedir?

WAV ve AIFF nedir?

Cevap

WAV ve AIFF ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmasız (kayıpsız) dijital ses formatlarıdır.

WAV ve AIFF ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmasız (kayıpsız) dijital ses formatlarıdır.

WAV ve AIFF ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmasız (kayıpsız) dijital ses formatlarıdır.

WAV ve AIFF ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmasız (kayıpsız) dijital ses formatlarıdır.

8. Soru

MP3 nedir?

MP3 nedir?

MP3 nedir?

MP3 nedir?

Cevap

MP3 ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmalı (kayıplı) dijital ses formatıdır.

MP3 ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmalı (kayıplı) dijital ses formatıdır.

MP3 ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmalı (kayıplı) dijital ses formatıdır.

MP3 ses dosyalarını dijital medya ortamlarında kullanabilmek için geliştirilmiş, sıkıştırmalı (kayıplı) dijital ses formatıdır.

9. Soru

Kayıt yapımların diğer adı nedir?

Kayıt yapımların diğer adı nedir?

Kayıt yapımların diğer adı nedir?

Kayıt yapımların diğer adı nedir?

Cevap

Kayıt yapımlara “paket programlar” da denilmektedir.

Kayıt yapımlara “paket programlar” da denilmektedir.

Kayıt yapımlara “paket programlar” da denilmektedir.

Kayıt yapımlara “paket programlar” da denilmektedir.

10. Soru

Canlı radyo yayınlarında planlanan içerik değişebilir mi?

Canlı radyo yayınlarında planlanan içerik değişebilir mi?

Canlı radyo yayınlarında planlanan içerik değişebilir mi?

Canlı radyo yayınlarında planlanan içerik değişebilir mi?

Cevap

Günümüz canlı radyo yayınlarında planlanan içeriğin kimi zamanlarda değişebil- mesi durumu söz konusudur. Radyonun, özellikle canlı yayınlarda, televizyona göre daha hızlı içerik hazırlayabilmesi bunun bir nedenidir. Artık hemen tüm radyo istasyonlarında yayın bilgisayarı dışında bir de hızlı haber almak için İnternet amaçlı bir bilgisayar bulunmaktadır. Bu sayede, belirlenmemiş bir takım içeriklere yayın esnasında ulaşmak kolaylaşırken, önemli olayları hemen aktarma gibi bir imkâna da ulaşılır.

Günümüz canlı radyo yayınlarında planlanan içeriğin kimi zamanlarda değişebil- mesi durumu söz konusudur. Radyonun, özellikle canlı yayınlarda, televizyona göre daha hızlı içerik hazırlayabilmesi bunun bir nedenidir. Artık hemen tüm radyo istasyonlarında yayın bilgisayarı dışında bir de hızlı haber almak için İnternet amaçlı bir bilgisayar bulunmaktadır. Bu sayede, belirlenmemiş bir takım içeriklere yayın esnasında ulaşmak kolaylaşırken, önemli olayları hemen aktarma gibi bir imkâna da ulaşılır.

Günümüz canlı radyo yayınlarında planlanan içeriğin kimi zamanlarda değişebil- mesi durumu söz konusudur. Radyonun, özellikle canlı yayınlarda, televizyona göre daha hızlı içerik hazırlayabilmesi bunun bir nedenidir. Artık hemen tüm radyo istasyonlarında yayın bilgisayarı dışında bir de hızlı haber almak için İnternet amaçlı bir bilgisayar bulunmaktadır. Bu sayede, belirlenmemiş bir takım içeriklere yayın esnasında ulaşmak kolaylaşırken, önemli olayları hemen aktarma gibi bir imkâna da ulaşılır.

Günümüz canlı radyo yayınlarında planlanan içeriğin kimi zamanlarda değişebil- mesi durumu söz konusudur. Radyonun, özellikle canlı yayınlarda, televizyona göre daha hızlı içerik hazırlayabilmesi bunun bir nedenidir. Artık hemen tüm radyo istasyonlarında yayın bilgisayarı dışında bir de hızlı haber almak için İnternet amaçlı bir bilgisayar bulunmaktadır. Bu sayede, belirlenmemiş bir takım içeriklere yayın esnasında ulaşmak kolaylaşırken, önemli olayları hemen aktarma gibi bir imkâna da ulaşılır.

11. Soru

Canlı yayınlarda kaç tür hatadan söz edebiliriz?

Cevap

Canlı yayınlarda teknik hatalar ve sunum hataları olmak üzere iki tür hatadan söz etmek mümkündür. Teknik hatalar ses unsurlarının yanlış zamanlama ile yayına ulaştırılmasıdır. Sunum hataları ise sunucunun (spikerin) sunum metnini bozuk veya yanlış seslendirmesidir.

Canlı yayınlarda teknik hatalar ve sunum hataları olmak üzere iki tür hatadan söz etmek mümkündür. Teknik hatalar ses unsurlarının yanlış zamanlama ile yayına ulaştırılmasıdır. Sunum hataları ise sunucunun (spikerin) sunum metnini bozuk veya yanlış seslendirmesidir.

Canlı yayınlarda teknik hatalar ve sunum hataları olmak üzere iki tür hatadan söz etmek mümkündür. Teknik hatalar ses unsurlarının yanlış zamanlama ile yayına ulaştırılmasıdır. Sunum hataları ise sunucunun (spikerin) sunum metnini bozuk veya yanlış seslendirmesidir.

Canlı yayınlarda teknik hatalar ve sunum hataları olmak üzere iki tür hatadan söz etmek mümkündür. Teknik hatalar ses unsurlarının yanlış zamanlama ile yayına ulaştırılmasıdır. Sunum hataları ise sunucunun (spikerin) sunum metnini bozuk veya yanlış seslendirmesidir.

12. Soru

RDS nedir?

Cevap

RDS (Radio Data System, Radyo Veri Sistemi) ismi verilen ve radyo sinyalleri üzerinden sayısal bilgi aktarmaya yarayan bir donanımdır.

RDS (Radio Data System, Radyo Veri Sistemi) ismi verilen ve radyo sinyalleri üzerinden sayısal bilgi aktarmaya yarayan bir donanımdır.

RDS (Radio Data System, Radyo Veri Sistemi) ismi verilen ve radyo sinyalleri üzerinden sayısal bilgi aktarmaya yarayan bir donanımdır.

RDS (Radio Data System, Radyo Veri Sistemi) ismi verilen ve radyo sinyalleri üzerinden sayısal bilgi aktarmaya yarayan bir donanımdır.

13. Soru

Günümüzdeki radyo otomasyon yazılımlarına radyo dışından ulaşılabilir mi?

Günümüzdeki radyo otomasyon yazılımlarına radyo dışından ulaşılabilir mi?

Günümüzdeki radyo otomasyon yazılımlarına radyo dışından ulaşılabilir mi?

Günümüzdeki radyo otomasyon yazılımlarına radyo dışından ulaşılabilir mi?

Cevap

Günümüzde bu tür yazılımlarda, sistemin sunucusuna (server) radyo dışından bağlanarak müdahale imkânı söz konusudur. Gerekli görülmesi halinde, bu yazılımlar reklam departmanına ve müzik direktörüne özel bir sunucundan kontrol imkânı da sunabilmektedir.

Günümüzde bu tür yazılımlarda, sistemin sunucusuna (server) radyo dışından bağlanarak müdahale imkânı söz konusudur. Gerekli görülmesi halinde, bu yazılımlar reklam departmanına ve müzik direktörüne özel bir sunucundan kontrol imkânı da sunabilmektedir.

Günümüzde bu tür yazılımlarda, sistemin sunucusuna (server) radyo dışından bağlanarak müdahale imkânı söz konusudur. Gerekli görülmesi halinde, bu yazılımlar reklam departmanına ve müzik direktörüne özel bir sunucundan kontrol imkânı da sunabilmektedir.

Günümüzde bu tür yazılımlarda, sistemin sunucusuna (server) radyo dışından bağlanarak müdahale imkânı söz konusudur. Gerekli görülmesi halinde, bu yazılımlar reklam departmanına ve müzik direktörüne özel bir sunucundan kontrol imkânı da sunabilmektedir.

14. Soru

Müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin nedeni nedir?

Müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin nedeni nedir?

Müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin nedeni nedir?

Müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin nedeni nedir?

Cevap

Bir tür olarak müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin tek nedeni, günümüz insanın gerek televizyon gerekse diğer elektronik medya araçlarını genellikle eğlence amaçlı kullanmalarıdır.

Bir tür olarak müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin tek nedeni, günümüz insanın gerek televizyon gerekse diğer elektronik medya araçlarını genellikle eğlence amaçlı kullanmalarıdır.

Bir tür olarak müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin tek nedeni, günümüz insanın gerek televizyon gerekse diğer elektronik medya araçlarını genellikle eğlence amaçlı kullanmalarıdır.

Bir tür olarak müzik programlarının radyolarda yaygın olarak üretilmesinin tek nedeni, günümüz insanın gerek televizyon gerekse diğer elektronik medya araçlarını genellikle eğlence amaçlı kullanmalarıdır.

15. Soru

Müzik programlarında sunucunun önemi nedir?

Cevap

Müzik programlarında müzik ana unsur olsa bile, sunucunun konuşmaları da oldukça önemlidir. Başarılı sunumların gerçekleştirilemediği müzik programları en sevilen şarkıları dinleyiciye ulaştırsa bile, dinleyici tarafından beğenilmeyecektir. Bunun için sunucunun sunumlarını düzgün lisan, başarılı vurgu ve tonlamalarla yapması, cümlelerinin anlaşılır ve kısa olması gerekmektedir.

Müzik programlarında müzik ana unsur olsa bile, sunucunun konuşmaları da oldukça önemlidir. Başarılı sunumların gerçekleştirilemediği müzik programları en sevilen şarkıları dinleyiciye ulaştırsa bile, dinleyici tarafından beğenilmeyecektir. Bunun için sunucunun sunumlarını düzgün lisan, başarılı vurgu ve tonlamalarla yapması, cümlelerinin anlaşılır ve kısa olması gerekmektedir.

Müzik programlarında müzik ana unsur olsa bile, sunucunun konuşmaları da oldukça önemlidir. Başarılı sunumların gerçekleştirilemediği müzik programları en sevilen şarkıları dinleyiciye ulaştırsa bile, dinleyici tarafından beğenilmeyecektir. Bunun için sunucunun sunumlarını düzgün lisan, başarılı vurgu ve tonlamalarla yapması, cümlelerinin anlaşılır ve kısa olması gerekmektedir.

Müzik programlarında müzik ana unsur olsa bile, sunucunun konuşmaları da oldukça önemlidir. Başarılı sunumların gerçekleştirilemediği müzik programları en sevilen şarkıları dinleyiciye ulaştırsa bile, dinleyici tarafından beğenilmeyecektir. Bunun için sunucunun sunumlarını düzgün lisan, başarılı vurgu ve tonlamalarla yapması, cümlelerinin anlaşılır ve kısa olması gerekmektedir.

16. Soru

Radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başlamasının nedenleri nelerdir?

Radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başlamasının nedenleri nelerdir?

Radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başlamasının nedenleri nelerdir?

Radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başlamasının nedenleri nelerdir?

Cevap

Özellikle televizyonun yaygınlaşması ve takiben internet ve sosyal medyanın etkisiyle, radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başladığı görülmektedir.

Özellikle televizyonun yaygınlaşması ve takiben internet ve sosyal medyanın etkisiyle, radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başladığı görülmektedir.

Özellikle televizyonun yaygınlaşması ve takiben internet ve sosyal medyanın etkisiyle, radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başladığı görülmektedir.

Özellikle televizyonun yaygınlaşması ve takiben internet ve sosyal medyanın etkisiyle, radyoda bir tür olarak haberin giderek önemini kaybetmeye başladığı görülmektedir.

17. Soru

Özel radyolarda haber yayınlarının ciddi şekilde azalmasının nedenleri nelerdir?

Cevap

Bu durumun ortaya çıkmasında, radyonun eğlenceye yönelmesinin yanında ticari kaygıların yattığı da söylenebilir. Haber bültenlerinin hazırlanıp sunulması müzik programlarına kıyasla daha maliyetlidir. Bunun için kâr amaçlı radyo istasyonları bu maliyeti azaltmaya veya ortadan kaldırmaya çalışmışlardır.

Bu durumun ortaya çıkmasında, radyonun eğlenceye yönelmesinin yanında ticari kaygıların yattığı da söylenebilir. Haber bültenlerinin hazırlanıp sunulması müzik programlarına kıyasla daha maliyetlidir. Bunun için kâr amaçlı radyo istasyonları bu maliyeti azaltmaya veya ortadan kaldırmaya çalışmışlardır.

Bu durumun ortaya çıkmasında, radyonun eğlenceye yönelmesinin yanında ticari kaygıların yattığı da söylenebilir. Haber bültenlerinin hazırlanıp sunulması müzik programlarına kıyasla daha maliyetlidir. Bunun için kâr amaçlı radyo istasyonları bu maliyeti azaltmaya veya ortadan kaldırmaya çalışmışlardır.

Bu durumun ortaya çıkmasında, radyonun eğlenceye yönelmesinin yanında ticari kaygıların yattığı da söylenebilir. Haber bültenlerinin hazırlanıp sunulması müzik programlarına kıyasla daha maliyetlidir. Bunun için kâr amaçlı radyo istasyonları bu maliyeti azaltmaya veya ortadan kaldırmaya çalışmışlardır.

18. Soru

Etkili bir radyo reklamı nasıl olmalıdır?

Etkili bir radyo reklamı nasıl olmalıdır?

Etkili bir radyo reklamı nasıl olmalıdır?

Etkili bir radyo reklamı nasıl olmalıdır?

Cevap

Etkili bir radyo reklamı, radyonun hedef kitlesiyle ilgili olarak:

• Haber verecek,
• İlgi uyandıracak,
• Motive edecek,
• Belirlenen ve istenen davranışa yönlendirecek şekilde olmalıdır.

Etkili bir radyo reklamı, radyonun hedef kitlesiyle ilgili olarak:

• Haber verecek,
• İlgi uyandıracak,
• Motive edecek,
• Belirlenen ve istenen davranışa yönlendirecek şekilde olmalıdır.

Etkili bir radyo reklamı, radyonun hedef kitlesiyle ilgili olarak:

• Haber verecek,
• İlgi uyandıracak,
• Motive edecek,
• Belirlenen ve istenen davranışa yönlendirecek şekilde olmalıdır.

Etkili bir radyo reklamı, radyonun hedef kitlesiyle ilgili olarak:

• Haber verecek,
• İlgi uyandıracak,
• Motive edecek,
• Belirlenen ve istenen davranışa yönlendirecek şekilde olmalıdır.

19. Soru

Radyodaki dramaların genellikle tiyatro oyuncuları tarafından seslendirilmesinin sebebi nedir?

Cevap

Bunun nedeni oyunda anlatılanların sadece ses vasıtasıyla dinleyiciye ulaştırılıyor olmasıdır. Bu yüzden kayıt altına alınacak sesin anlamı ve duyguyu tam yansıtıyor olması gerekmektedir ve bu da tiyatro eğitimi alan kişilerin, radyo metinlerini seslendiren sunuculara tercih edilmesine yol açmaktadır.

Bunun nedeni oyunda anlatılanların sadece ses vasıtasıyla dinleyiciye ulaştırılıyor olmasıdır. Bu yüzden kayıt altına alınacak sesin anlamı ve duyguyu tam yansıtıyor olması gerekmektedir ve bu da tiyatro eğitimi alan kişilerin, radyo metinlerini seslendiren sunuculara tercih edilmesine yol açmaktadır.

Bunun nedeni oyunda anlatılanların sadece ses vasıtasıyla dinleyiciye ulaştırılıyor olmasıdır. Bu yüzden kayıt altına alınacak sesin anlamı ve duyguyu tam yansıtıyor olması gerekmektedir ve bu da tiyatro eğitimi alan kişilerin, radyo metinlerini seslendiren sunuculara tercih edilmesine yol açmaktadır.

Bunun nedeni oyunda anlatılanların sadece ses vasıtasıyla dinleyiciye ulaştırılıyor olmasıdır. Bu yüzden kayıt altına alınacak sesin anlamı ve duyguyu tam yansıtıyor olması gerekmektedir ve bu da tiyatro eğitimi alan kişilerin, radyo metinlerini seslendiren sunuculara tercih edilmesine yol açmaktadır.

20. Soru

İnternetin radyo yayıncılığı üzerindeki etkisi ne olmuştur?

Cevap

Artık nostaljik bir görünüm kazanan radyo alıcılarının yerini ise ev ve işyerlerinde radyo dinlemeyi mümkün kılan internet radyoculuğu almıştır. Radyo yayınlarının internet üzerinden de dinlenebilir olması, radyo istasyonlarının yeniden dinlenme oranlarını arttırabildikleri bir mecra olmuştur. İnternette kendi sitelerinde yayınlarını sunan radyolar, böylelikle bir radyo alıcısına olan ihtiyacı da ortadan kaldırmıştır.

Artık nostaljik bir görünüm kazanan radyo alıcılarının yerini ise ev ve işyerlerinde radyo dinlemeyi mümkün kılan internet radyoculuğu almıştır. Radyo yayınlarının internet üzerinden de dinlenebilir olması, radyo istasyonlarının yeniden dinlenme oranlarını arttırabildikleri bir mecra olmuştur. İnternette kendi sitelerinde yayınlarını sunan radyolar, böylelikle bir radyo alıcısına olan ihtiyacı da ortadan kaldırmıştır.

Artık nostaljik bir görünüm kazanan radyo alıcılarının yerini ise ev ve işyerlerinde radyo dinlemeyi mümkün kılan internet radyoculuğu almıştır. Radyo yayınlarının internet üzerinden de dinlenebilir olması, radyo istasyonlarının yeniden dinlenme oranlarını arttırabildikleri bir mecra olmuştur. İnternette kendi sitelerinde yayınlarını sunan radyolar, böylelikle bir radyo alıcısına olan ihtiyacı da ortadan kaldırmıştır.

Artık nostaljik bir görünüm kazanan radyo alıcılarının yerini ise ev ve işyerlerinde radyo dinlemeyi mümkün kılan internet radyoculuğu almıştır. Radyo yayınlarının internet üzerinden de dinlenebilir olması, radyo istasyonlarının yeniden dinlenme oranlarını arttırabildikleri bir mecra olmuştur. İnternette kendi sitelerinde yayınlarını sunan radyolar, böylelikle bir radyo alıcısına olan ihtiyacı da ortadan kaldırmıştır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.