Açıköğretim Ders Notları

Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet ve Acil Durum Yönetimi Dersi 5. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet ve Acil Durum Yönetimi Dersi 5. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Alternatif Ve Destekleyici İletişim

1. Soru

İletişimin tanımı nedir?

Cevap

İletişim, en genel anlamda insanın başkalarını anlayabilmesi ve kendisini başkalarına anlatabilmesidir. Başka bir ifadeyle iletişim duygu, düşünce veya bilginin çeşitli yollarla başkalarına aktarılmasıdır.


2. Soru

Tek yönlü iletişim nasıl gerçekleşir ve amacı nedir?

Cevap

İletişim bir gönderenden bir ya da çok alıcıya mesajın gönderilmesidir. Amaç, mesajın alıcıya ulaştırılmasıdır. Bu iletişim biçimde, alıcının mesajı tam olarak algılayıp algılamadığının ölçülmesi amaçlanmamaktadır.


3. Soru

Çift yönlü iletişim ile tek yönlü iletişim arasında ki fark nedir? 

Cevap

Tek yönlü iletişim bir gönderenden bir ya da çok alıcıya mesajın gönderilmesidir.Çift yönlü iletişim ise gönderenden alıcıya mesajın ulaşmasının yanı sıra alıcının tepkisini de içermektedir.


4. Soru

Çift yönlü iletişim nasıl gerçekleştirilir?

Cevap

Gönderenden alıcıya mesajın ulaşmasının yanı sıra alıcının tepkisini de içermektedir. Bu süreçte, gönderen ve alıcının rolleri değişmekte ve alıcı yeni bir mesajla tepkide bulunmaktadır. Böylece mesajın alıcı tarafından ne düzeyde algılandığına ilişkin tespitte bulunulabilir ve mesaj amacına ulaşabilir.


5. Soru

PECS özellikler hangi bireyler için kullanılır? 

Cevap

Otizmli bireylerde kullanılır. 


6. Soru

Acil durum bildirim sisteminde amaç nedir?

Cevap

Amaç, yalnızca mesajın alıcıya iletilmesidir. Yetkililer vatandaşları uyarmak, bilgilendirmek ve bilginin yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla acil durum bildirim sistemlerini kullanmaktadır.


7. Soru

Acil durum bildirim sistemi nedir ?

Cevap

Acil durum bildirim sistemi meydana gelen veya beklenen bir acil durumun ayrıntılarıyla bir veya daha fazla sayıda kişiye mesajların tek yönlü dağıtılmasını veya yayınlanmasını kolaylaştıran yöntemlerin kullanıldığı bir sistemdir.


8. Soru

Acil durum uyarı ve bilgilendirme sistemlerinden diğer bireyler kadar özel gereksinimli bireylerin de yararlanabilmesi için ne gibi  planlamalar yapılmalıdır?

Cevap

Acil durum bildirim sistemleri kullanılırken; işaret diliyle anlatım, altyazı, açık ve anlaşılır bir dil kullanma ve sesli betimlemelere yer vermeye özen gösterilmelidir.


9. Soru

Afet ve acil durumlarda kullanılan ADİ sistemleri nelerdir?

Cevap

İletişim panoları,konuşma üreten cihazlar,işaret dili,jest ve mimikler,parmak alfabesidir.


10. Soru

Ek araç kullanılmayı gerektirmeyen sistemler nelerdir?

Cevap

İşaret dili, vücut dili, jestler ,parmak alfabesidir.


11. Soru

Alternatif ve destekleyici iletişim sistemini kimler kullanabilir ?

Cevap

Doğuştan yetersizliği olan otizm,serebral palsi,down sendromu,fragile x sendromu ,angleman sendromu, diğer doğuştan gelen yetersizlikler ve konuşma becerisini sonradan yitirenler,afezi,Parkinson hastaları, beyin hasarına bağlı olarak ortaya çıkan dil ve konuşma bozukluklarıdır.


12. Soru

En çok tercih edilen Alternetif ve destekleyici (ADİ) sistemi hangisidir?

Cevap

Konuşma üreten cihazlar.


13. Soru

Türk işaret dili hangi bireyler tarafından kullanılmaktadır ?

Cevap

Yanlızca işitme yetersizliği olan bireylerde


14. Soru

İşaret dilinde bulunan bölgeler arası farkındalığı gidermek için ne zaman nasıl bir çalışma yapılmıştır?

Cevap

2015   yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bir Türk İşaret Dili sözlüğü yayımlanmıştır.


15. Soru

Türk İşaret Dili sözlüğünde işitme yetersizliği olan bireylerin günlük konuşmalarında en sık kullandıkları kaç kelimeye yer verilmiştir?

Cevap

2607


16. Soru

Sağlık Bakanlığı tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi’ni kullanamayan işitme engelli bireyler için hangi merkezi kurmuştur?

Cevap

Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM)  


17. Soru

Engelsiz   Sağlık İletişim    Merkezi  (ESİM) İşare dili bilen kaç personele sahiptir? 

Cevap

Yedi personeli vardır.


18. Soru

Konuşma üreten cihazlar görünümlerine göre kaça ayrılır ve bunlar nelerdir?

Cevap

İkiye ayrılır statik görünümlü ve dinamik görünümlü konuşma üreten cihazlar


19. Soru

Hem konuşma hem görme yetersizliği olan bir birey ile nasıl iletişim kurulabilir?

Cevap

Braille alfabesiyle


20. Soru

Resim değiş-tokuşuna dayalı iletişim sistemi ne zaman,kim tarafından  nerede geliştirilmiştir?

Cevap

1990’ların başında ABD de Andy Bondy ve Lori Frost tarafından geliştirilmiştir.


21. Soru

PECS hangi becerileri sağlayan bir iletişim sistemidir?

Cevap

Resimli sembolle aracılığıyla talep etme, sorulara cevap verme ve yorum yapma gibi iletişim becerilerinin kazandırılmasını sağlayan bir iletişim sistemidir.


1. Soru

İletişimin tanımı nedir?

Cevap

İletişim, en genel anlamda insanın başkalarını anlayabilmesi ve kendisini başkalarına anlatabilmesidir. Başka bir ifadeyle iletişim duygu, düşünce veya bilginin çeşitli yollarla başkalarına aktarılmasıdır.

2. Soru

Tek yönlü iletişim nasıl gerçekleşir ve amacı nedir?

Cevap

İletişim bir gönderenden bir ya da çok alıcıya mesajın gönderilmesidir. Amaç, mesajın alıcıya ulaştırılmasıdır. Bu iletişim biçimde, alıcının mesajı tam olarak algılayıp algılamadığının ölçülmesi amaçlanmamaktadır.

3. Soru

Çift yönlü iletişim ile tek yönlü iletişim arasında ki fark nedir? 

Cevap

Tek yönlü iletişim bir gönderenden bir ya da çok alıcıya mesajın gönderilmesidir.Çift yönlü iletişim ise gönderenden alıcıya mesajın ulaşmasının yanı sıra alıcının tepkisini de içermektedir.

4. Soru

Çift yönlü iletişim nasıl gerçekleştirilir?

Cevap

Gönderenden alıcıya mesajın ulaşmasının yanı sıra alıcının tepkisini de içermektedir. Bu süreçte, gönderen ve alıcının rolleri değişmekte ve alıcı yeni bir mesajla tepkide bulunmaktadır. Böylece mesajın alıcı tarafından ne düzeyde algılandığına ilişkin tespitte bulunulabilir ve mesaj amacına ulaşabilir.

5. Soru

PECS özellikler hangi bireyler için kullanılır? 

Cevap

Otizmli bireylerde kullanılır. 

6. Soru

Acil durum bildirim sisteminde amaç nedir?

Cevap

Amaç, yalnızca mesajın alıcıya iletilmesidir. Yetkililer vatandaşları uyarmak, bilgilendirmek ve bilginin yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla acil durum bildirim sistemlerini kullanmaktadır.

7. Soru

Acil durum bildirim sistemi nedir ?

Cevap

Acil durum bildirim sistemi meydana gelen veya beklenen bir acil durumun ayrıntılarıyla bir veya daha fazla sayıda kişiye mesajların tek yönlü dağıtılmasını veya yayınlanmasını kolaylaştıran yöntemlerin kullanıldığı bir sistemdir.

8. Soru

Acil durum uyarı ve bilgilendirme sistemlerinden diğer bireyler kadar özel gereksinimli bireylerin de yararlanabilmesi için ne gibi  planlamalar yapılmalıdır?

Cevap

Acil durum bildirim sistemleri kullanılırken; işaret diliyle anlatım, altyazı, açık ve anlaşılır bir dil kullanma ve sesli betimlemelere yer vermeye özen gösterilmelidir.

9. Soru

Afet ve acil durumlarda kullanılan ADİ sistemleri nelerdir?

Cevap

İletişim panoları,konuşma üreten cihazlar,işaret dili,jest ve mimikler,parmak alfabesidir.

10. Soru

Ek araç kullanılmayı gerektirmeyen sistemler nelerdir?

Cevap

İşaret dili, vücut dili, jestler ,parmak alfabesidir.

11. Soru

Alternatif ve destekleyici iletişim sistemini kimler kullanabilir ?

Cevap

Doğuştan yetersizliği olan otizm,serebral palsi,down sendromu,fragile x sendromu ,angleman sendromu, diğer doğuştan gelen yetersizlikler ve konuşma becerisini sonradan yitirenler,afezi,Parkinson hastaları, beyin hasarına bağlı olarak ortaya çıkan dil ve konuşma bozukluklarıdır.

12. Soru

En çok tercih edilen Alternetif ve destekleyici (ADİ) sistemi hangisidir?

Cevap

Konuşma üreten cihazlar.

13. Soru

Türk işaret dili hangi bireyler tarafından kullanılmaktadır ?

Cevap

Yanlızca işitme yetersizliği olan bireylerde

14. Soru

İşaret dilinde bulunan bölgeler arası farkındalığı gidermek için ne zaman nasıl bir çalışma yapılmıştır?

Cevap

2015   yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bir Türk İşaret Dili sözlüğü yayımlanmıştır.

15. Soru

Türk İşaret Dili sözlüğünde işitme yetersizliği olan bireylerin günlük konuşmalarında en sık kullandıkları kaç kelimeye yer verilmiştir?

Cevap

2607

16. Soru

Sağlık Bakanlığı tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi’ni kullanamayan işitme engelli bireyler için hangi merkezi kurmuştur?

Cevap

Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM)  

17. Soru

Engelsiz   Sağlık İletişim    Merkezi  (ESİM) İşare dili bilen kaç personele sahiptir? 

Cevap

Yedi personeli vardır.

18. Soru

Konuşma üreten cihazlar görünümlerine göre kaça ayrılır ve bunlar nelerdir?

Cevap

İkiye ayrılır statik görünümlü ve dinamik görünümlü konuşma üreten cihazlar

19. Soru

Hem konuşma hem görme yetersizliği olan bir birey ile nasıl iletişim kurulabilir?

Cevap

Braille alfabesiyle

20. Soru

Resim değiş-tokuşuna dayalı iletişim sistemi ne zaman,kim tarafından  nerede geliştirilmiştir?

Cevap

1990’ların başında ABD de Andy Bondy ve Lori Frost tarafından geliştirilmiştir.

21. Soru

PECS hangi becerileri sağlayan bir iletişim sistemidir?

Cevap

Resimli sembolle aracılığıyla talep etme, sorulara cevap verme ve yorum yapma gibi iletişim becerilerinin kazandırılmasını sağlayan bir iletişim sistemidir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.