Açıköğretim Ders Notları

Sosyal Hizmet Uygulaması 2 Dersi 7. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Sosyal Hizmet Uygulaması 2 Dersi 7. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Sosyal Hizmet Uygulaması Iı Dersi Kuruluş Danışmanı Kılavuzu

1. Soru

Sosyal hizmet uygulamasının amaçları nelerdir?

Cevap

  • Müdahale sürecinde bireyin kendisini tanıması,
  • İnsanların iyilik durumlarını güçlendirmek ve insanlara etkide bulunan çevresel koşulların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışma yapmak için bilgi, değer ve etik ile uygulama becerilerini süpervizyon altında gerçekleştirerek uygulama deneyimi kazanmak,
  • Uygulama yapılan kurumun ve sosyal hizmet mesleğinin dili ile uyumlu şekilde yazılı ve sözlü mesleki iletişimi kullanmak,
  • Öğrenmeyi güçlendirmek amacıyla mesleki süpervizyon kullanmak,
  • Etik kurallar çerçevesinde kurum politikasını etkili bir şekilde değerlendirmektir.

2. Soru

Sosyal hizmet uygulaması dersleri alan bireyler bu derslerden ne şekilde faydalar sağlamaktadır?

Cevap

Sosyal Hizmet Uygulaması dersleri ile uygulama sürecine katılan öğrenciler, sosyal hizmet uygulaması yapılan kurum ve kuruluşlarda yer alarak kurumun hizmet sunduğu alana ve müracaatçı sistemine, kurumun işleyişine, hizmet sunum tarzına, sosyal çalışmacının rol ve sorumluluklarına ilişkin detaylı bilgi edinmektedir. Böylece mesleğin etkin bir şekilde yürütümü için gerekli donanıma ve yetkinliğe sahip hale gelmektedir.


3. Soru

Sosyal hizmet eğitimi tamamlandığında, sosyal çalışmacı adaylarından hangi yetkinlikleri kazanmaları öngörülmektedir?

Cevap

Bağımsız çalışabilme  ve sorumluluk alabilme yetkinliği, Öğrenme yetkinliği, İletişim ve sosyal yetkinlik, Alana özgü     yetkinlik


4. Soru

 “Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirme.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapma.

5. Soru

“Öğrenme yetkinliği” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterme.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirme.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygulama.

6. Soru

 “İletişim ve sosyal yetkinlik” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinleme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.
  • Sosyal hizmetler alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme ve değerlendirme.

7. Soru

“Alana özgü yetkinlik” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlama, uygulama ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapma ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılma.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranma.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılma.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim, uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini açıklama.

8. Soru

Danışman sosyal çalışmacının Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamında ne gibi yükümlülükleri bulunmaktadır?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacı Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamında yürütülen uygulama sürecinde sosyal çalışmacı adayının sosyal hizmet kuruluşundaki uygulamasını izlemek, denetlemek ve değerlendirmekle yükümlüdür.


9. Soru

Danışman sosyal çalışmacının görev ve sorumlulukları bağlamında yerine getirmesi gereken ilk etkinlikler nelerdir?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacının sosyal hizmet uygulamasının başladığı ilk hafta yerine getirmesi gereken ilk etkinlik, öğrenci tarafından usulüne uygun olarak doldurulan Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması II Başlama Formu’nu onaylamadır Bu onayın ardından danışman sosyal çalışmacı, uygulama kuruluşu koordinatörü tarafından danışmanlığına atandığı sosyal çalışmacı adayı ya da adaylarını uygulama yapacakları sosyal hizmet kuruluşunun faaliyetleri hakkında bilgilendirir ve orada çalışan personel ve ilgili kişilerle tanıştırır.


10. Soru

Danışma sosyal çalışmacıların değerlendirmesi gereken raporlar nelerdir?

Cevap

Sosyal çalışmacı adaylarının sosyal hizmet kuruluşlarında haftalık olarak hazırladıkları sosyal hizmet uygulaması raporları; Kuruluş Tanıtma Raporu I ve II, Sorun Alanı İnceleme ve Değerlendirme Raporu I ve II, Bireysel Görüşme Raporu I   ve II, Grup Çalışması Raporu I ve II, Müdahale Planı Raporu I ve II’dir. Danışman sosyal çalışmacının bu raporları incelemek ve değerlendirmek en önemli görevleri arasında yer alır.


11. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamındaki etkinliklerin kuruluş danışmanı olarak danışman sosyal çalışmacı tarafından değerlendirilmesi ne amaçla yapılmaktadır?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacı tarafından yapılacak olan izleme, denetleme ve değerlendirmelerin temel amacı, sosyal çalışmacı adaylarının en iyi şekilde yetişmelerini ve gelişmelerini sağlamaktır.


12. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Kuruluş Danışmanı İçin) puanlanması ne şekilde yapılmaktadır?

Cevap

Sosyal çalışmacı adayının mesleki tavır ve bireysel özelliklerinin sosyal çalışma mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verilebilecek azami puan 10’dur. Bu durumda ölçek ifadelerinin tamamından alınabilecek azami puan ise 100’dür. Danışman sosyal çalışmacı öğrencinin hazırladığı tüm form ve raporları Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formunu (Kuruluş Danışmanı İçin) kullanarak değerlendirir ve puanlar.


13. Soru

Sosyal çalışmacı adayı, sosyal hizmet uygulamasını ne zaman tamamlamış sayılmaktadır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması II Tamamlama Formu’nu uygulamanın yapıldığı 13. haftayı izleyen 14. haftanın ilk günü en geç saat 23:59’a kadar mutlaka e-portfolyo sistemine yüklemek zorundadır. Söz konusu formun sisteme yüklenmesi ile birlikte sosyal çalışmacı adayı sosyal hizmet uygulamasını tamamlamış olur.


14. Soru

Danışman Öğretim elemanı öğrencinin yapmış olduğu sosyal hizmet uygulamasını değerlendirmek için öncelikli olarak hangi form ve raporları inceler?

Cevap

Danışman Öğretim elemanı öğrencinin yapmış olduğu sosyal hizmet uygulamasını değerlendirmek için öncelikle öğrenci tarafından e-portfolyo sistemine yüklenen form ve raporları inceler


15. Soru

Danışman öğretim elemanı, öğrenci etkinliklerini değerlendirirken hangi formu kullanır?

Cevap

Danışman öğretim elemanı, öğrenci etkinliklerini değerlendirirken Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formunu (Danışman Öğretim          Elemanı İçin)  kullanır.


16. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu            (Danışman Öğretim Elemanı İçin) ne amaçla hazırlanmıştır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu            (Danışman Öğretim Elemanı İçin), sosyal çalışmacı adayının sosyal hizmet becerileri konusunda sağladığı gelişmeleri ve eriştiği düzeyi ölçmek, sosyal hizmet uygulamasındaki başarısını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.


17. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) içeriğinde neler bulunmaktadır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) ilk kısmında öğrenci bilgileri, uygulama yeri ya da kuruluş bilgileri, ikinci kısmında mesleki yeterlilikler yer almaktadır.


18. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verebileceği azami puanla ne şekilde yapılmaktadır?

Cevap

Danışman öğretim elemanının öğrencinin mesleki yeterlilikler bakımından sosyal çalışma mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verebileceği azami puan 20’dir. Bu durumda öğrencinin ölçek ifadelerinin tamamından alabileceği azami puan ise 100’dür.


19. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin ara sınav not ortalaması ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Test sınavından aldığı puanın %40’ı ve ara sınavına kadar hazırladığı Sosyal Hizmet Uygulaması raporlarından aldığı puanların ortalamasının %60’ı olarak hesaplanır?


20. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin dönem sonu sınavı not ortalaması ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Ara sınav tarihinden dönem sonuna kadar hazırladığı Sosyal Hizmet Uygulaması raporlarından aldığı puanların ortalaması alınır.


21. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin ders başarı notu ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Arasınav notunun %40’ı ve dönemsonu sınav notunun %60’ı esas alınarak hesaplanır. 


1. Soru

Sosyal hizmet uygulamasının amaçları nelerdir?

Cevap

  • Müdahale sürecinde bireyin kendisini tanıması,
  • İnsanların iyilik durumlarını güçlendirmek ve insanlara etkide bulunan çevresel koşulların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışma yapmak için bilgi, değer ve etik ile uygulama becerilerini süpervizyon altında gerçekleştirerek uygulama deneyimi kazanmak,
  • Uygulama yapılan kurumun ve sosyal hizmet mesleğinin dili ile uyumlu şekilde yazılı ve sözlü mesleki iletişimi kullanmak,
  • Öğrenmeyi güçlendirmek amacıyla mesleki süpervizyon kullanmak,
  • Etik kurallar çerçevesinde kurum politikasını etkili bir şekilde değerlendirmektir.
2. Soru

Sosyal hizmet uygulaması dersleri alan bireyler bu derslerden ne şekilde faydalar sağlamaktadır?

Cevap

Sosyal Hizmet Uygulaması dersleri ile uygulama sürecine katılan öğrenciler, sosyal hizmet uygulaması yapılan kurum ve kuruluşlarda yer alarak kurumun hizmet sunduğu alana ve müracaatçı sistemine, kurumun işleyişine, hizmet sunum tarzına, sosyal çalışmacının rol ve sorumluluklarına ilişkin detaylı bilgi edinmektedir. Böylece mesleğin etkin bir şekilde yürütümü için gerekli donanıma ve yetkinliğe sahip hale gelmektedir.

3. Soru

Sosyal hizmet eğitimi tamamlandığında, sosyal çalışmacı adaylarından hangi yetkinlikleri kazanmaları öngörülmektedir?

Cevap

Bağımsız çalışabilme  ve sorumluluk alabilme yetkinliği, Öğrenme yetkinliği, İletişim ve sosyal yetkinlik, Alana özgü     yetkinlik

4. Soru

 “Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirme.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapma.
5. Soru

“Öğrenme yetkinliği” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterme.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirme.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygulama.
6. Soru

 “İletişim ve sosyal yetkinlik” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinleme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.
  • Sosyal hizmetler alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme ve değerlendirme.
7. Soru

“Alana özgü yetkinlik” ne anlama gelmektedir?

Cevap

  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlama, uygulama ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapma ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılma.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranma.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılma.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim, uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini açıklama.
8. Soru

Danışman sosyal çalışmacının Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamında ne gibi yükümlülükleri bulunmaktadır?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacı Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamında yürütülen uygulama sürecinde sosyal çalışmacı adayının sosyal hizmet kuruluşundaki uygulamasını izlemek, denetlemek ve değerlendirmekle yükümlüdür.

9. Soru

Danışman sosyal çalışmacının görev ve sorumlulukları bağlamında yerine getirmesi gereken ilk etkinlikler nelerdir?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacının sosyal hizmet uygulamasının başladığı ilk hafta yerine getirmesi gereken ilk etkinlik, öğrenci tarafından usulüne uygun olarak doldurulan Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması II Başlama Formu’nu onaylamadır Bu onayın ardından danışman sosyal çalışmacı, uygulama kuruluşu koordinatörü tarafından danışmanlığına atandığı sosyal çalışmacı adayı ya da adaylarını uygulama yapacakları sosyal hizmet kuruluşunun faaliyetleri hakkında bilgilendirir ve orada çalışan personel ve ilgili kişilerle tanıştırır.

10. Soru

Danışma sosyal çalışmacıların değerlendirmesi gereken raporlar nelerdir?

Cevap

Sosyal çalışmacı adaylarının sosyal hizmet kuruluşlarında haftalık olarak hazırladıkları sosyal hizmet uygulaması raporları; Kuruluş Tanıtma Raporu I ve II, Sorun Alanı İnceleme ve Değerlendirme Raporu I ve II, Bireysel Görüşme Raporu I   ve II, Grup Çalışması Raporu I ve II, Müdahale Planı Raporu I ve II’dir. Danışman sosyal çalışmacının bu raporları incelemek ve değerlendirmek en önemli görevleri arasında yer alır.

11. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersi kapsamındaki etkinliklerin kuruluş danışmanı olarak danışman sosyal çalışmacı tarafından değerlendirilmesi ne amaçla yapılmaktadır?

Cevap

Danışman sosyal çalışmacı tarafından yapılacak olan izleme, denetleme ve değerlendirmelerin temel amacı, sosyal çalışmacı adaylarının en iyi şekilde yetişmelerini ve gelişmelerini sağlamaktır.

12. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Kuruluş Danışmanı İçin) puanlanması ne şekilde yapılmaktadır?

Cevap

Sosyal çalışmacı adayının mesleki tavır ve bireysel özelliklerinin sosyal çalışma mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verilebilecek azami puan 10’dur. Bu durumda ölçek ifadelerinin tamamından alınabilecek azami puan ise 100’dür. Danışman sosyal çalışmacı öğrencinin hazırladığı tüm form ve raporları Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formunu (Kuruluş Danışmanı İçin) kullanarak değerlendirir ve puanlar.

13. Soru

Sosyal çalışmacı adayı, sosyal hizmet uygulamasını ne zaman tamamlamış sayılmaktadır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması II Tamamlama Formu’nu uygulamanın yapıldığı 13. haftayı izleyen 14. haftanın ilk günü en geç saat 23:59’a kadar mutlaka e-portfolyo sistemine yüklemek zorundadır. Söz konusu formun sisteme yüklenmesi ile birlikte sosyal çalışmacı adayı sosyal hizmet uygulamasını tamamlamış olur.

14. Soru

Danışman Öğretim elemanı öğrencinin yapmış olduğu sosyal hizmet uygulamasını değerlendirmek için öncelikli olarak hangi form ve raporları inceler?

Cevap

Danışman Öğretim elemanı öğrencinin yapmış olduğu sosyal hizmet uygulamasını değerlendirmek için öncelikle öğrenci tarafından e-portfolyo sistemine yüklenen form ve raporları inceler

15. Soru

Danışman öğretim elemanı, öğrenci etkinliklerini değerlendirirken hangi formu kullanır?

Cevap

Danışman öğretim elemanı, öğrenci etkinliklerini değerlendirirken Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formunu (Danışman Öğretim          Elemanı İçin)  kullanır.

16. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu            (Danışman Öğretim Elemanı İçin) ne amaçla hazırlanmıştır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu            (Danışman Öğretim Elemanı İçin), sosyal çalışmacı adayının sosyal hizmet becerileri konusunda sağladığı gelişmeleri ve eriştiği düzeyi ölçmek, sosyal hizmet uygulamasındaki başarısını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

17. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) içeriğinde neler bulunmaktadır?

Cevap

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) ilk kısmında öğrenci bilgileri, uygulama yeri ya da kuruluş bilgileri, ikinci kısmında mesleki yeterlilikler yer almaktadır.

18. Soru

Öğrenci Sosyal Hizmet Uygulaması Değerlendirme Formu’nun (Danışman Öğretim Elemanı İçin) mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verebileceği azami puanla ne şekilde yapılmaktadır?

Cevap

Danışman öğretim elemanının öğrencinin mesleki yeterlilikler bakımından sosyal çalışma mesleğine uygunluğunu ölçen her bir ifadeye verebileceği azami puan 20’dir. Bu durumda öğrencinin ölçek ifadelerinin tamamından alabileceği azami puan ise 100’dür.

19. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin ara sınav not ortalaması ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Test sınavından aldığı puanın %40’ı ve ara sınavına kadar hazırladığı Sosyal Hizmet Uygulaması raporlarından aldığı puanların ortalamasının %60’ı olarak hesaplanır?

20. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin dönem sonu sınavı not ortalaması ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Ara sınav tarihinden dönem sonuna kadar hazırladığı Sosyal Hizmet Uygulaması raporlarından aldığı puanların ortalaması alınır.

21. Soru

Sosyal Hizmet Uygulaması II dersinin ders başarı notu ne şekilde hesaplanır?

Cevap

Arasınav notunun %40’ı ve dönemsonu sınav notunun %60’ı esas alınarak hesaplanır. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.