Tanıtım Ve Pazarlama 1 Dersi 3. Ünite Özet
Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.
Açıköğretim derslerinden Tanıtım Ve Pazarlama 1 Dersi 3. Ünite Özet için hazırlanan ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.
Reklam
Reklam Kavramı
İşletmelerin ürün ve hizmetlerini tanıtmada kullandıkları araçlardan biri ve işletmenin hedef kitlesiyle iletişim kurmanın en etkili yolu reklamlardır.
Reklamın İşlevleri
Reklamların işlevleri şunlardır:
- Bilgilendirme işlevi,
- İkna etme işlevi,
- Hatırlatma işlevi,
- Değer katma işlevi ve
- Destekleme işlevidir.
Reklam Yönetim Süreci
Reklam yönetim sürecinin beş önemli faktörü şunlardır:
- Amaç,
- Mesaj,
- Medya,
- Bütçe ve
- Ölçümdür
Marjinal maliyet; üretimde ortaya çıkan bir birimlik ek artışın toplam maliyette yol açtığı değişmedir.
Marjinal gelir; işletmenin satışlarının bir birim artırması dolayısıyla toplam gelirinde ortaya çıkan değişmedir.
Reklamda Duyguların Kullanımı
Utilitarian; yarar güden, yaracı anlamına gelir.
Konumlandırma, markanın rakiplerine kıyasla tüketicinin zihninde algılanma biçimini ifade eder.
Reklamlar aracılığıyla insanların duygularına hitap etmenin başlıca yolları;
- Drama,
- Şok,
- Korku,
- Mizah,
- Samimiyet,
- İstek,
- Müzik ve
- Cinsellik olarak sıralanabilir
Reklama Yönetilen Eleştiriler
Reklamlara yönetilen eleştirel görüşler;
- Ekonomik,
- Sosyal ve
- Hukuki boyutlarda öne çıkmaktadır.
Aldatıcı reklam; yanlış ve abartılı iddialarda bulunan, aydınlatıcı cümleler içermeyen ya da eksik bilgi veren ürünün hizmetin görüntüsünü çarpıtan, gerçek olmayan karşılaştırmalar yapan reklamlardır.
İnternet Reklamcılığı
Günümüzde internet, reklamlar için yeni bir ortam olarak farklı biçimlerde kullanılmaktadır.
İnternet reklamcılığının araçları
- Banner reklamlar
- E-posta reklamlar,
- Advergane reklamlar ve
- Pop-up reklamlardır.
İnternet reklamcılığının üstün yönleri şunlardır:
- Hızlı sunum,
- Düşük maliyet,
- Yer bazında gösterim,
- Zaman bazında gösterim
- Etkileşim,
- Ölçülebilirlik ve
- Etkinliktir.
İnternet reklamcılığının zayıf yönleri şunlardır.
- İnternet kullanmayan müşteriye ulaşamamak,
- Dikkat çekicilikte zorluk,
- Mesaj kirliliği nedeniyle göz ardı edilmek,
- Amacı iyi belirlenmeyen reklamlarla müşteri kaybına neden olmak,
- İnternet etiği gibi kuralların olgunlaşmaması nedeniyle müşteri bilgilerinin korunamaması
Reklam Kavramı
İşletmelerin ürün ve hizmetlerini tanıtmada kullandıkları araçlardan biri ve işletmenin hedef kitlesiyle iletişim kurmanın en etkili yolu reklamlardır.
Reklamın İşlevleri
Reklamların işlevleri şunlardır:
- Bilgilendirme işlevi,
- İkna etme işlevi,
- Hatırlatma işlevi,
- Değer katma işlevi ve
- Destekleme işlevidir.
Reklam Yönetim Süreci
Reklam yönetim sürecinin beş önemli faktörü şunlardır:
- Amaç,
- Mesaj,
- Medya,
- Bütçe ve
- Ölçümdür
Marjinal maliyet; üretimde ortaya çıkan bir birimlik ek artışın toplam maliyette yol açtığı değişmedir.
Marjinal gelir; işletmenin satışlarının bir birim artırması dolayısıyla toplam gelirinde ortaya çıkan değişmedir.
Reklamda Duyguların Kullanımı
Utilitarian; yarar güden, yaracı anlamına gelir.
Konumlandırma, markanın rakiplerine kıyasla tüketicinin zihninde algılanma biçimini ifade eder.
Reklamlar aracılığıyla insanların duygularına hitap etmenin başlıca yolları;
- Drama,
- Şok,
- Korku,
- Mizah,
- Samimiyet,
- İstek,
- Müzik ve
- Cinsellik olarak sıralanabilir
Reklama Yönetilen Eleştiriler
Reklamlara yönetilen eleştirel görüşler;
- Ekonomik,
- Sosyal ve
- Hukuki boyutlarda öne çıkmaktadır.
Aldatıcı reklam; yanlış ve abartılı iddialarda bulunan, aydınlatıcı cümleler içermeyen ya da eksik bilgi veren ürünün hizmetin görüntüsünü çarpıtan, gerçek olmayan karşılaştırmalar yapan reklamlardır.
İnternet Reklamcılığı
Günümüzde internet, reklamlar için yeni bir ortam olarak farklı biçimlerde kullanılmaktadır.
İnternet reklamcılığının araçları
- Banner reklamlar
- E-posta reklamlar,
- Advergane reklamlar ve
- Pop-up reklamlardır.
İnternet reklamcılığının üstün yönleri şunlardır:
- Hızlı sunum,
- Düşük maliyet,
- Yer bazında gösterim,
- Zaman bazında gösterim
- Etkileşim,
- Ölçülebilirlik ve
- Etkinliktir.
İnternet reklamcılığının zayıf yönleri şunlardır.
- İnternet kullanmayan müşteriye ulaşamamak,
- Dikkat çekicilikte zorluk,
- Mesaj kirliliği nedeniyle göz ardı edilmek,
- Amacı iyi belirlenmeyen reklamlarla müşteri kaybına neden olmak,
- İnternet etiği gibi kuralların olgunlaşmaması nedeniyle müşteri bilgilerinin korunamaması