Otel Yönetimi Dersi 5. Ünite Sorularla Öğrenelim
Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.
Açıköğretim derslerinden Otel Yönetimi Dersi 5. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.
Otel Yönetiminde Planlama Ve Yönetsel Karar Verme
Otel yönetiminde plan türleri nelerdir?
Otel işletmelerinde plan türleri:
- kullanım sıklığına göre
- kapsamına göre
- zaman ufkuna göre
- belirginlik derecesine göre
- ve biçimsellik derecesine göre beş alt grupta incelenebilir.
Örgütsel amaçlardan bütünsel amaçlar neleri kapsamaktadır?
Örgütsel amaçlar, bütünsel amaçlar ile bölümlere ait amaçlar olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bir otel işletmesinde bütünsel amaçlar; talep edilebilir bir hizmet üretmek, yeterli bir kâr sağlamak, otel çalışanlarının doyumunu sağlamak, değişimlere uyum sağlamak, yenilik yaratmak ve uzun dönemde varlığını sürdürmek vb. unsurları kapsar.
Otel yönetiminde mevcut bir sorunun tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
Sorun tanımında dikkatli olunmalı ve aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulmalıdır:
-
Sorun tanımı bir neden değil sonuç cümlesi olmalı ve yazılan sorun cümlesine “ne”, “nedir” soruları ile yanıt aranmalıdır. Bunun tersi olarak sorun cümlesi neden ve nasıl sorularına yanıt vermemelidir.
-
Sorun; işletmenin girdilerine, çıktılarına, girdileri çıktılara dönüştürme çabalarına ve örgütsel amaçlarına yönelik olan veya olabilecek bir zararı, olumsuz etkiyi ya da tehlikeyi açıkça belirten nitelikte olmalıdır.
Tek kullanımlık planlardan programın özellikleri nelerdir?
-
Bir defaya mahsus bir örgütsel amacı gerçekleştirmeye dönük planlardır.
-
Bir planın gerçekleştirilmesi ile ilgili aşama ve adımları, her birinden sorumlu olan kişileri ve her birinin zamanını belirler.
-
Planların zaman boyutunda ayrıntılandırılması çalışmalarını içerir.
-
Kısa sürede tamamlanabileceği gibi bir kaç yılda da tamamlanabilir.
-
Geniş kapsamlıdır; birden fazla projeyle ilişkilendirilebilir.
Otel işletmeleri açısından misyon neyi ifade eder?
Misyon, bir otel işletmesinin ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu, kendisini nasıl görmek istediğini ve örgütün varlık nedenini ifade eder.
Biçimsel plan nedir?
Biçimsel planlar, belirli bir zaman dilimini kapsayan, belirli amaçlara yönelik olan, örgütte belirsizliği azaltmak ve ne yapılması gerektiği konusunda ortak bir anlayış yaratmak için yazılı hale getirilen ve örgüt çalışanları ile paylaşılan planlardır.
Otel işletmelerinde karar verme süreci hangi adımlardan oluşur?
Karar verme süreci;
karar verme ihtiyacının ortaya çıkması, sorunun tanımlanması, çözüm seçeneklerinin bulunması ve geliştirilmesi, seçeneklerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi, en uygun seçeneğin tercih edilmesi, seçeneğin uygulanması ve kararın etkinliğinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur.
Planlama nedir ve otel yönetiminde planlamanın sağladığı faydalar nelerdir?
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için belirlenen değerlendirme ölçütlerine örnek olarak neleri gösterebiliriz?
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için, ele alınan soruna bağlı olarak çeşitli değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi gerekir. Bu ölçütlere; teknik uygulanabilirlik, maliyet, sosyal açıdan arzu edilirlik, kullanılacak kaynak miktarı, başarı olasılığının derecesi, çözümün uzun-kısa vade dengelerine etkisi, örgüt kültürüne ya da yönetim tarzına uygunluğu örnek olarak verilebilir.
Otel yönetiminde planlama süreci adımları nelerdir?
Otel işletmelerinde planlama süreci dört ana adımdan oluşur:
Bunlar, örgütsel amaçların belirlenmesi, bu amaçlara ulaştıracak seçeneklerin belirlenmesi, bunlar arasından seçim yapılması ve sürecin sürekli gözden geçirilmesi ve güncellenmesidir.
Otel yönetiminde planlama sürecine ilişkin geleneksel yaklaşım nedir ? açıklayınız.
Otel işletmelerinde planlama sürecine ilişkin yaklaşımlar geleneksel ve katılımcı yaklaşım olmak üzere iki şekilde incelenebilir. Planlama sürecine geleneksel yaklaşımda, işletmenin planlama süreci, genel olarak otel üst yönetimi, danışmanlık firmaları ve çoğunlukla da merkezi planlama bölümü tarafından gerçekleştirilir. Planlama konusundaki uzmanlardan oluşan bu bölüm doğrudan doğruya işletmenin en üst yöneticisine rapor verir.
Zaman ufkuna göre planlar nelerdir ve süreleri nasıldır?
Kısa dönemli planlar, bir yıldan daha az bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Kapsamına göre planlardan operasyonel planlar kavramını nasıl tanımlayabiliriz?
Operasyonel planlar, otel işletmesinin herhangi bir departmanı ve çalışanları
gibi daha alt düzeylerinde ihtiyaç duyulan prosedürleri ve süreçleri tanımlar.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Otel işletmelerinde belirlenen amaçların etkinlik açısından hangi özellikleri taşıması gerekir?
Amaçlar, açık ve anlaşılabilir olmalıdır; ölçülebilir olmalıdır; önemli sonuçlar üzerinde odaklanmalıdır; iddialı ancak aynı zamanda gerçekçi olmalıdır; belirli bir zaman boyutunu kapsamalıdır; ödüllerle ilişkilendirilmelidir; örgüt çalışanları tarafından paylaşılabilir, özgün, belirli ölçüde esnek ve birbirleriyle uyumlu bir yapıda olmalıdır.
Otel yönetiminde amaçlara göre yönetim süreci nedir ve nasıl işler?
Amaçlara göre yönetim, bir otel işletmesinde üst ve astların amaçlarını, sorumluluk alanlarını ve ulaşmayı hede edikleri sonuçları birlikte belirledikleri ve belirli dönemlerde bu amaçlar ve sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini birlikte inceledikleri bir süreçtir
Biçimsel olmayan planlar kavramı neyi ifade eder?
Biçimsel olmayan planlar, yöneticilerin uygulamayı düşündüğü, ancak bunu kimseyle paylaşmadığı ya da sınırlı sayıda kişiyle paylaştığı yazılı hale getirilmemiş planlardır.
Otel yönetiminde amaçlara göre yönetim tanımını ilk ortaya atan kişi kimdir?
Otel işletmelerinde planlama sürecinde katılımcılığın en alt kademe çalışanlara kadar indirgendiği yaklaşımlardan biri amaçlara göre yönetim uygulamasıdır. Bu yaklaşım ilk kez 1954 yılında, Peter Drucker tarafından “Practice of Management” isimli kitabında ortaya atılmıştır.
Katılımcı planlama yaklaşımı nedir?
İşletme içindeki herkesin, hatta kimi zaman işletme dışı paydaşların da planlama sürecine katkı sağladığı katılımcı planlama yaklaşımıdır.Planlama sürecindeki katılımcılık düzeyi, işletmeden işletmeye ya da içinde bulunulan durumdan duruma farklılık gösterebilir. Bu noktada, planlama sürecine çalışanların tümü dahil edilebileceği gibi sadece ilgili ana bölümlerin ya da alt bölümlerin yöneticilerinin dahil edildiği durumlar da söz konusu olabilir.
Spesifik plan kavramı neyi ifade eder?
Spesifik Planlar: Bu planlar, açıkça tanımlanmış ve hiçbir yoruma yer vermeyen planlardır. Spesifik planlarda amaçlar, belirsizliği ve yanlış anlamaları giderecek bir şekilde ortaya konulur
Otel yönetiminde plan türleri nelerdir?
Otel işletmelerinde plan türleri:
- kullanım sıklığına göre
- kapsamına göre
- zaman ufkuna göre
- belirginlik derecesine göre
- ve biçimsellik derecesine göre beş alt grupta incelenebilir.
- kullanım sıklığına göre
- kapsamına göre
- zaman ufkuna göre
- belirginlik derecesine göre
- ve biçimsellik derecesine göre beş alt grupta incelenebilir.
- kullanım sıklığına göre
- kapsamına göre
- zaman ufkuna göre
- belirginlik derecesine göre
- ve biçimsellik derecesine göre beş alt grupta incelenebilir.
- kullanım sıklığına göre
- kapsamına göre
- zaman ufkuna göre
- belirginlik derecesine göre
- ve biçimsellik derecesine göre beş alt grupta incelenebilir.
Örgütsel amaçlardan bütünsel amaçlar neleri kapsamaktadır?
Örgütsel amaçlar, bütünsel amaçlar ile bölümlere ait amaçlar olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bir otel işletmesinde bütünsel amaçlar; talep edilebilir bir hizmet üretmek, yeterli bir kâr sağlamak, otel çalışanlarının doyumunu sağlamak, değişimlere uyum sağlamak, yenilik yaratmak ve uzun dönemde varlığını sürdürmek vb. unsurları kapsar.
Örgütsel amaçlar, bütünsel amaçlar ile bölümlere ait amaçlar olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bir otel işletmesinde bütünsel amaçlar; talep edilebilir bir hizmet üretmek, yeterli bir kâr sağlamak, otel çalışanlarının doyumunu sağlamak, değişimlere uyum sağlamak, yenilik yaratmak ve uzun dönemde varlığını sürdürmek vb. unsurları kapsar.
Örgütsel amaçlar, bütünsel amaçlar ile bölümlere ait amaçlar olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bir otel işletmesinde bütünsel amaçlar; talep edilebilir bir hizmet üretmek, yeterli bir kâr sağlamak, otel çalışanlarının doyumunu sağlamak, değişimlere uyum sağlamak, yenilik yaratmak ve uzun dönemde varlığını sürdürmek vb. unsurları kapsar.
Örgütsel amaçlar, bütünsel amaçlar ile bölümlere ait amaçlar olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bir otel işletmesinde bütünsel amaçlar; talep edilebilir bir hizmet üretmek, yeterli bir kâr sağlamak, otel çalışanlarının doyumunu sağlamak, değişimlere uyum sağlamak, yenilik yaratmak ve uzun dönemde varlığını sürdürmek vb. unsurları kapsar.
Otel yönetiminde mevcut bir sorunun tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
Sorun tanımında dikkatli olunmalı ve aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulmalıdır:
-
Sorun tanımı bir neden değil sonuç cümlesi olmalı ve yazılan sorun cümlesine “ne”, “nedir” soruları ile yanıt aranmalıdır. Bunun tersi olarak sorun cümlesi neden ve nasıl sorularına yanıt vermemelidir.
-
Sorun; işletmenin girdilerine, çıktılarına, girdileri çıktılara dönüştürme çabalarına ve örgütsel amaçlarına yönelik olan veya olabilecek bir zararı, olumsuz etkiyi ya da tehlikeyi açıkça belirten nitelikte olmalıdır.
Sorun tanımında dikkatli olunmalı ve aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulmalıdır:
-
Sorun tanımı bir neden değil sonuç cümlesi olmalı ve yazılan sorun cümlesine “ne”, “nedir” soruları ile yanıt aranmalıdır. Bunun tersi olarak sorun cümlesi neden ve nasıl sorularına yanıt vermemelidir.
-
Sorun; işletmenin girdilerine, çıktılarına, girdileri çıktılara dönüştürme çabalarına ve örgütsel amaçlarına yönelik olan veya olabilecek bir zararı, olumsuz etkiyi ya da tehlikeyi açıkça belirten nitelikte olmalıdır.
Sorun tanımında dikkatli olunmalı ve aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulmalıdır:
-
Sorun tanımı bir neden değil sonuç cümlesi olmalı ve yazılan sorun cümlesine “ne”, “nedir” soruları ile yanıt aranmalıdır. Bunun tersi olarak sorun cümlesi neden ve nasıl sorularına yanıt vermemelidir.
-
Sorun; işletmenin girdilerine, çıktılarına, girdileri çıktılara dönüştürme çabalarına ve örgütsel amaçlarına yönelik olan veya olabilecek bir zararı, olumsuz etkiyi ya da tehlikeyi açıkça belirten nitelikte olmalıdır.
Sorun tanımında dikkatli olunmalı ve aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulmalıdır:
-
Sorun tanımı bir neden değil sonuç cümlesi olmalı ve yazılan sorun cümlesine “ne”, “nedir” soruları ile yanıt aranmalıdır. Bunun tersi olarak sorun cümlesi neden ve nasıl sorularına yanıt vermemelidir.
-
Sorun; işletmenin girdilerine, çıktılarına, girdileri çıktılara dönüştürme çabalarına ve örgütsel amaçlarına yönelik olan veya olabilecek bir zararı, olumsuz etkiyi ya da tehlikeyi açıkça belirten nitelikte olmalıdır.
Tek kullanımlık planlardan programın özellikleri nelerdir?
-
Bir defaya mahsus bir örgütsel amacı gerçekleştirmeye dönük planlardır.
-
Bir planın gerçekleştirilmesi ile ilgili aşama ve adımları, her birinden sorumlu olan kişileri ve her birinin zamanını belirler.
-
Planların zaman boyutunda ayrıntılandırılması çalışmalarını içerir.
-
Kısa sürede tamamlanabileceği gibi bir kaç yılda da tamamlanabilir.
-
Geniş kapsamlıdır; birden fazla projeyle ilişkilendirilebilir.
-
Bir defaya mahsus bir örgütsel amacı gerçekleştirmeye dönük planlardır.
-
Bir planın gerçekleştirilmesi ile ilgili aşama ve adımları, her birinden sorumlu olan kişileri ve her birinin zamanını belirler.
-
Planların zaman boyutunda ayrıntılandırılması çalışmalarını içerir.
-
Kısa sürede tamamlanabileceği gibi bir kaç yılda da tamamlanabilir.
-
Geniş kapsamlıdır; birden fazla projeyle ilişkilendirilebilir.
-
Bir defaya mahsus bir örgütsel amacı gerçekleştirmeye dönük planlardır.
-
Bir planın gerçekleştirilmesi ile ilgili aşama ve adımları, her birinden sorumlu olan kişileri ve her birinin zamanını belirler.
-
Planların zaman boyutunda ayrıntılandırılması çalışmalarını içerir.
-
Kısa sürede tamamlanabileceği gibi bir kaç yılda da tamamlanabilir.
-
Geniş kapsamlıdır; birden fazla projeyle ilişkilendirilebilir.
-
Bir defaya mahsus bir örgütsel amacı gerçekleştirmeye dönük planlardır.
-
Bir planın gerçekleştirilmesi ile ilgili aşama ve adımları, her birinden sorumlu olan kişileri ve her birinin zamanını belirler.
-
Planların zaman boyutunda ayrıntılandırılması çalışmalarını içerir.
-
Kısa sürede tamamlanabileceği gibi bir kaç yılda da tamamlanabilir.
-
Geniş kapsamlıdır; birden fazla projeyle ilişkilendirilebilir.
Otel işletmeleri açısından misyon neyi ifade eder?
Misyon, bir otel işletmesinin ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu, kendisini nasıl görmek istediğini ve örgütün varlık nedenini ifade eder.
Misyon, bir otel işletmesinin ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu, kendisini nasıl görmek istediğini ve örgütün varlık nedenini ifade eder.
Misyon, bir otel işletmesinin ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu, kendisini nasıl görmek istediğini ve örgütün varlık nedenini ifade eder.
Misyon, bir otel işletmesinin ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu, kendisini nasıl görmek istediğini ve örgütün varlık nedenini ifade eder.
Biçimsel plan nedir?
Biçimsel planlar, belirli bir zaman dilimini kapsayan, belirli amaçlara yönelik olan, örgütte belirsizliği azaltmak ve ne yapılması gerektiği konusunda ortak bir anlayış yaratmak için yazılı hale getirilen ve örgüt çalışanları ile paylaşılan planlardır.
Biçimsel planlar, belirli bir zaman dilimini kapsayan, belirli amaçlara yönelik olan, örgütte belirsizliği azaltmak ve ne yapılması gerektiği konusunda ortak bir anlayış yaratmak için yazılı hale getirilen ve örgüt çalışanları ile paylaşılan planlardır.
Biçimsel planlar, belirli bir zaman dilimini kapsayan, belirli amaçlara yönelik olan, örgütte belirsizliği azaltmak ve ne yapılması gerektiği konusunda ortak bir anlayış yaratmak için yazılı hale getirilen ve örgüt çalışanları ile paylaşılan planlardır.
Biçimsel planlar, belirli bir zaman dilimini kapsayan, belirli amaçlara yönelik olan, örgütte belirsizliği azaltmak ve ne yapılması gerektiği konusunda ortak bir anlayış yaratmak için yazılı hale getirilen ve örgüt çalışanları ile paylaşılan planlardır.
Otel işletmelerinde karar verme süreci hangi adımlardan oluşur?
Karar verme süreci;
karar verme ihtiyacının ortaya çıkması, sorunun tanımlanması, çözüm seçeneklerinin bulunması ve geliştirilmesi, seçeneklerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi, en uygun seçeneğin tercih edilmesi, seçeneğin uygulanması ve kararın etkinliğinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur.
Karar verme süreci;
karar verme ihtiyacının ortaya çıkması, sorunun tanımlanması, çözüm seçeneklerinin bulunması ve geliştirilmesi, seçeneklerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi, en uygun seçeneğin tercih edilmesi, seçeneğin uygulanması ve kararın etkinliğinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur.
Karar verme süreci;
karar verme ihtiyacının ortaya çıkması, sorunun tanımlanması, çözüm seçeneklerinin bulunması ve geliştirilmesi, seçeneklerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi, en uygun seçeneğin tercih edilmesi, seçeneğin uygulanması ve kararın etkinliğinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur.
Karar verme süreci;
karar verme ihtiyacının ortaya çıkması, sorunun tanımlanması, çözüm seçeneklerinin bulunması ve geliştirilmesi, seçeneklerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi, en uygun seçeneğin tercih edilmesi, seçeneğin uygulanması ve kararın etkinliğinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur.
Planlama nedir ve otel yönetiminde planlamanın sağladığı faydalar nelerdir?
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Planlama, otel işletmesinin amaçlarını ortaya koyarak, bu amaçlara nasıl ulaşacağını belirleme sürecidir.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Öncelikle planlama, yöneticiler de dahil tüm işletmeye yön verir.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Belirsizliği azaltır
Gereksiz ve tekrarlanan etkinlikleri en aza indirger.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Standartların geliştirilmesine de zemin oluşturur
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
İşletmenin kıt kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılabilmesini sağlar.
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
Otel işletmesi hiyerarşisindeki kademeler dikkate alındığında karşımıza çıkan amaçlar nelerdir?
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
- stratejik amaçlar
- taktik amaçlar
- operasyonel amaçlar.
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için belirlenen değerlendirme ölçütlerine örnek olarak neleri gösterebiliriz?
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için belirlenen değerlendirme ölçütlerine örnek olarak neleri gösterebiliriz?
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için belirlenen değerlendirme ölçütlerine örnek olarak neleri gösterebiliriz?
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için belirlenen değerlendirme ölçütlerine örnek olarak neleri gösterebiliriz?
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için, ele alınan soruna bağlı olarak çeşitli değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi gerekir. Bu ölçütlere; teknik uygulanabilirlik, maliyet, sosyal açıdan arzu edilirlik, kullanılacak kaynak miktarı, başarı olasılığının derecesi, çözümün uzun-kısa vade dengelerine etkisi, örgüt kültürüne ya da yönetim tarzına uygunluğu örnek olarak verilebilir.
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için, ele alınan soruna bağlı olarak çeşitli değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi gerekir. Bu ölçütlere; teknik uygulanabilirlik, maliyet, sosyal açıdan arzu edilirlik, kullanılacak kaynak miktarı, başarı olasılığının derecesi, çözümün uzun-kısa vade dengelerine etkisi, örgüt kültürüne ya da yönetim tarzına uygunluğu örnek olarak verilebilir.
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için, ele alınan soruna bağlı olarak çeşitli değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi gerekir. Bu ölçütlere; teknik uygulanabilirlik, maliyet, sosyal açıdan arzu edilirlik, kullanılacak kaynak miktarı, başarı olasılığının derecesi, çözümün uzun-kısa vade dengelerine etkisi, örgüt kültürüne ya da yönetim tarzına uygunluğu örnek olarak verilebilir.
Seçenekler arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilmek için, ele alınan soruna bağlı olarak çeşitli değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi gerekir. Bu ölçütlere; teknik uygulanabilirlik, maliyet, sosyal açıdan arzu edilirlik, kullanılacak kaynak miktarı, başarı olasılığının derecesi, çözümün uzun-kısa vade dengelerine etkisi, örgüt kültürüne ya da yönetim tarzına uygunluğu örnek olarak verilebilir.
Otel yönetiminde planlama süreci adımları nelerdir?
Otel işletmelerinde planlama süreci dört ana adımdan oluşur:
Bunlar, örgütsel amaçların belirlenmesi, bu amaçlara ulaştıracak seçeneklerin belirlenmesi, bunlar arasından seçim yapılması ve sürecin sürekli gözden geçirilmesi ve güncellenmesidir.
Otel işletmelerinde planlama süreci dört ana adımdan oluşur:
Bunlar, örgütsel amaçların belirlenmesi, bu amaçlara ulaştıracak seçeneklerin belirlenmesi, bunlar arasından seçim yapılması ve sürecin sürekli gözden geçirilmesi ve güncellenmesidir.
Otel işletmelerinde planlama süreci dört ana adımdan oluşur:
Bunlar, örgütsel amaçların belirlenmesi, bu amaçlara ulaştıracak seçeneklerin belirlenmesi, bunlar arasından seçim yapılması ve sürecin sürekli gözden geçirilmesi ve güncellenmesidir.
Otel işletmelerinde planlama süreci dört ana adımdan oluşur:
Bunlar, örgütsel amaçların belirlenmesi, bu amaçlara ulaştıracak seçeneklerin belirlenmesi, bunlar arasından seçim yapılması ve sürecin sürekli gözden geçirilmesi ve güncellenmesidir.
Otel yönetiminde planlama sürecine ilişkin geleneksel yaklaşım nedir ? açıklayınız.
Otel işletmelerinde planlama sürecine ilişkin yaklaşımlar geleneksel ve katılımcı yaklaşım olmak üzere iki şekilde incelenebilir. Planlama sürecine geleneksel yaklaşımda, işletmenin planlama süreci, genel olarak otel üst yönetimi, danışmanlık firmaları ve çoğunlukla da merkezi planlama bölümü tarafından gerçekleştirilir. Planlama konusundaki uzmanlardan oluşan bu bölüm doğrudan doğruya işletmenin en üst yöneticisine rapor verir.
Otel işletmelerinde planlama sürecine ilişkin yaklaşımlar geleneksel ve katılımcı yaklaşım olmak üzere iki şekilde incelenebilir. Planlama sürecine geleneksel yaklaşımda, işletmenin planlama süreci, genel olarak otel üst yönetimi, danışmanlık firmaları ve çoğunlukla da merkezi planlama bölümü tarafından gerçekleştirilir. Planlama konusundaki uzmanlardan oluşan bu bölüm doğrudan doğruya işletmenin en üst yöneticisine rapor verir.
Otel işletmelerinde planlama sürecine ilişkin yaklaşımlar geleneksel ve katılımcı yaklaşım olmak üzere iki şekilde incelenebilir. Planlama sürecine geleneksel yaklaşımda, işletmenin planlama süreci, genel olarak otel üst yönetimi, danışmanlık firmaları ve çoğunlukla da merkezi planlama bölümü tarafından gerçekleştirilir. Planlama konusundaki uzmanlardan oluşan bu bölüm doğrudan doğruya işletmenin en üst yöneticisine rapor verir.
Otel işletmelerinde planlama sürecine ilişkin yaklaşımlar geleneksel ve katılımcı yaklaşım olmak üzere iki şekilde incelenebilir. Planlama sürecine geleneksel yaklaşımda, işletmenin planlama süreci, genel olarak otel üst yönetimi, danışmanlık firmaları ve çoğunlukla da merkezi planlama bölümü tarafından gerçekleştirilir. Planlama konusundaki uzmanlardan oluşan bu bölüm doğrudan doğruya işletmenin en üst yöneticisine rapor verir.
Zaman ufkuna göre planlar nelerdir ve süreleri nasıldır?
Kısa dönemli planlar, bir yıldan daha az bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Kısa dönemli planlar, bir yıldan daha az bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Kısa dönemli planlar, bir yıldan daha az bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Kısa dönemli planlar, bir yıldan daha az bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Orta dönemli planlar, 1-5 yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Uzun dönemli planlar, en az beş yıllık bir süreyi kapsayan planlardır.
Kapsamına göre planlardan operasyonel planlar kavramını nasıl tanımlayabiliriz?
Operasyonel planlar, otel işletmesinin herhangi bir departmanı ve çalışanları
gibi daha alt düzeylerinde ihtiyaç duyulan prosedürleri ve süreçleri tanımlar.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Operasyonel planlar, otel işletmesinin herhangi bir departmanı ve çalışanları
gibi daha alt düzeylerinde ihtiyaç duyulan prosedürleri ve süreçleri tanımlar.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Operasyonel planlar, otel işletmesinin herhangi bir departmanı ve çalışanları
gibi daha alt düzeylerinde ihtiyaç duyulan prosedürleri ve süreçleri tanımlar.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Operasyonel planlar, otel işletmesinin herhangi bir departmanı ve çalışanları
gibi daha alt düzeylerinde ihtiyaç duyulan prosedürleri ve süreçleri tanımlar.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Bir otel işletmesinde yiyecek ve içecek biriminin ha alık çalışma programları ve vardiyaları bu tür planlara örnek olarak verilebilir.
Otel işletmelerinde belirlenen amaçların etkinlik açısından hangi özellikleri taşıması gerekir?
Otel işletmelerinde belirlenen amaçların etkinlik açısından hangi özellikleri taşıması gerekir?
Otel işletmelerinde belirlenen amaçların etkinlik açısından hangi özellikleri taşıması gerekir?
Otel işletmelerinde belirlenen amaçların etkinlik açısından hangi özellikleri taşıması gerekir?
Amaçlar, açık ve anlaşılabilir olmalıdır; ölçülebilir olmalıdır; önemli sonuçlar üzerinde odaklanmalıdır; iddialı ancak aynı zamanda gerçekçi olmalıdır; belirli bir zaman boyutunu kapsamalıdır; ödüllerle ilişkilendirilmelidir; örgüt çalışanları tarafından paylaşılabilir, özgün, belirli ölçüde esnek ve birbirleriyle uyumlu bir yapıda olmalıdır.
Amaçlar, açık ve anlaşılabilir olmalıdır; ölçülebilir olmalıdır; önemli sonuçlar üzerinde odaklanmalıdır; iddialı ancak aynı zamanda gerçekçi olmalıdır; belirli bir zaman boyutunu kapsamalıdır; ödüllerle ilişkilendirilmelidir; örgüt çalışanları tarafından paylaşılabilir, özgün, belirli ölçüde esnek ve birbirleriyle uyumlu bir yapıda olmalıdır.
Amaçlar, açık ve anlaşılabilir olmalıdır; ölçülebilir olmalıdır; önemli sonuçlar üzerinde odaklanmalıdır; iddialı ancak aynı zamanda gerçekçi olmalıdır; belirli bir zaman boyutunu kapsamalıdır; ödüllerle ilişkilendirilmelidir; örgüt çalışanları tarafından paylaşılabilir, özgün, belirli ölçüde esnek ve birbirleriyle uyumlu bir yapıda olmalıdır.
Amaçlar, açık ve anlaşılabilir olmalıdır; ölçülebilir olmalıdır; önemli sonuçlar üzerinde odaklanmalıdır; iddialı ancak aynı zamanda gerçekçi olmalıdır; belirli bir zaman boyutunu kapsamalıdır; ödüllerle ilişkilendirilmelidir; örgüt çalışanları tarafından paylaşılabilir, özgün, belirli ölçüde esnek ve birbirleriyle uyumlu bir yapıda olmalıdır.
Otel yönetiminde amaçlara göre yönetim süreci nedir ve nasıl işler?
Amaçlara göre yönetim, bir otel işletmesinde üst ve astların amaçlarını, sorumluluk alanlarını ve ulaşmayı hede edikleri sonuçları birlikte belirledikleri ve belirli dönemlerde bu amaçlar ve sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini birlikte inceledikleri bir süreçtir
Amaçlara göre yönetim, bir otel işletmesinde üst ve astların amaçlarını, sorumluluk alanlarını ve ulaşmayı hede edikleri sonuçları birlikte belirledikleri ve belirli dönemlerde bu amaçlar ve sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini birlikte inceledikleri bir süreçtir
Amaçlara göre yönetim, bir otel işletmesinde üst ve astların amaçlarını, sorumluluk alanlarını ve ulaşmayı hede edikleri sonuçları birlikte belirledikleri ve belirli dönemlerde bu amaçlar ve sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini birlikte inceledikleri bir süreçtir
Amaçlara göre yönetim, bir otel işletmesinde üst ve astların amaçlarını, sorumluluk alanlarını ve ulaşmayı hede edikleri sonuçları birlikte belirledikleri ve belirli dönemlerde bu amaçlar ve sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini birlikte inceledikleri bir süreçtir
Biçimsel olmayan planlar kavramı neyi ifade eder?
Biçimsel olmayan planlar, yöneticilerin uygulamayı düşündüğü, ancak bunu kimseyle paylaşmadığı ya da sınırlı sayıda kişiyle paylaştığı yazılı hale getirilmemiş planlardır.
Biçimsel olmayan planlar, yöneticilerin uygulamayı düşündüğü, ancak bunu kimseyle paylaşmadığı ya da sınırlı sayıda kişiyle paylaştığı yazılı hale getirilmemiş planlardır.
Biçimsel olmayan planlar, yöneticilerin uygulamayı düşündüğü, ancak bunu kimseyle paylaşmadığı ya da sınırlı sayıda kişiyle paylaştığı yazılı hale getirilmemiş planlardır.
Biçimsel olmayan planlar, yöneticilerin uygulamayı düşündüğü, ancak bunu kimseyle paylaşmadığı ya da sınırlı sayıda kişiyle paylaştığı yazılı hale getirilmemiş planlardır.
Otel yönetiminde amaçlara göre yönetim tanımını ilk ortaya atan kişi kimdir?
Otel işletmelerinde planlama sürecinde katılımcılığın en alt kademe çalışanlara kadar indirgendiği yaklaşımlardan biri amaçlara göre yönetim uygulamasıdır. Bu yaklaşım ilk kez 1954 yılında, Peter Drucker tarafından “Practice of Management” isimli kitabında ortaya atılmıştır.
Otel işletmelerinde planlama sürecinde katılımcılığın en alt kademe çalışanlara kadar indirgendiği yaklaşımlardan biri amaçlara göre yönetim uygulamasıdır. Bu yaklaşım ilk kez 1954 yılında, Peter Drucker tarafından “Practice of Management” isimli kitabında ortaya atılmıştır.
Otel işletmelerinde planlama sürecinde katılımcılığın en alt kademe çalışanlara kadar indirgendiği yaklaşımlardan biri amaçlara göre yönetim uygulamasıdır. Bu yaklaşım ilk kez 1954 yılında, Peter Drucker tarafından “Practice of Management” isimli kitabında ortaya atılmıştır.
Otel işletmelerinde planlama sürecinde katılımcılığın en alt kademe çalışanlara kadar indirgendiği yaklaşımlardan biri amaçlara göre yönetim uygulamasıdır. Bu yaklaşım ilk kez 1954 yılında, Peter Drucker tarafından “Practice of Management” isimli kitabında ortaya atılmıştır.
Katılımcı planlama yaklaşımı nedir?
İşletme içindeki herkesin, hatta kimi zaman işletme dışı paydaşların da planlama sürecine katkı sağladığı katılımcı planlama yaklaşımıdır.Planlama sürecindeki katılımcılık düzeyi, işletmeden işletmeye ya da içinde bulunulan durumdan duruma farklılık gösterebilir. Bu noktada, planlama sürecine çalışanların tümü dahil edilebileceği gibi sadece ilgili ana bölümlerin ya da alt bölümlerin yöneticilerinin dahil edildiği durumlar da söz konusu olabilir.
İşletme içindeki herkesin, hatta kimi zaman işletme dışı paydaşların da planlama sürecine katkı sağladığı katılımcı planlama yaklaşımıdır.Planlama sürecindeki katılımcılık düzeyi, işletmeden işletmeye ya da içinde bulunulan durumdan duruma farklılık gösterebilir. Bu noktada, planlama sürecine çalışanların tümü dahil edilebileceği gibi sadece ilgili ana bölümlerin ya da alt bölümlerin yöneticilerinin dahil edildiği durumlar da söz konusu olabilir.
İşletme içindeki herkesin, hatta kimi zaman işletme dışı paydaşların da planlama sürecine katkı sağladığı katılımcı planlama yaklaşımıdır.Planlama sürecindeki katılımcılık düzeyi, işletmeden işletmeye ya da içinde bulunulan durumdan duruma farklılık gösterebilir. Bu noktada, planlama sürecine çalışanların tümü dahil edilebileceği gibi sadece ilgili ana bölümlerin ya da alt bölümlerin yöneticilerinin dahil edildiği durumlar da söz konusu olabilir.
İşletme içindeki herkesin, hatta kimi zaman işletme dışı paydaşların da planlama sürecine katkı sağladığı katılımcı planlama yaklaşımıdır.Planlama sürecindeki katılımcılık düzeyi, işletmeden işletmeye ya da içinde bulunulan durumdan duruma farklılık gösterebilir. Bu noktada, planlama sürecine çalışanların tümü dahil edilebileceği gibi sadece ilgili ana bölümlerin ya da alt bölümlerin yöneticilerinin dahil edildiği durumlar da söz konusu olabilir.
Spesifik plan kavramı neyi ifade eder?
Spesifik Planlar: Bu planlar, açıkça tanımlanmış ve hiçbir yoruma yer vermeyen planlardır. Spesifik planlarda amaçlar, belirsizliği ve yanlış anlamaları giderecek bir şekilde ortaya konulur
Spesifik Planlar: Bu planlar, açıkça tanımlanmış ve hiçbir yoruma yer vermeyen planlardır. Spesifik planlarda amaçlar, belirsizliği ve yanlış anlamaları giderecek bir şekilde ortaya konulur
Spesifik Planlar: Bu planlar, açıkça tanımlanmış ve hiçbir yoruma yer vermeyen planlardır. Spesifik planlarda amaçlar, belirsizliği ve yanlış anlamaları giderecek bir şekilde ortaya konulur
Spesifik Planlar: Bu planlar, açıkça tanımlanmış ve hiçbir yoruma yer vermeyen planlardır. Spesifik planlarda amaçlar, belirsizliği ve yanlış anlamaları giderecek bir şekilde ortaya konulur